close
8.25/ 10 am
華航的小姐很好心幫我跟BA聯絡, 讓我的行李可以安心的掛到MANCHESTER, 但是她也告訴我最好到香港時再詢問一次會比較安心.
 
通關時, 一切很順利, 幫我蓋章的先生被我嚇到, 因為我一看到馬上先問好, 全成微笑以對, 超快的, 走時跟他說聲謝謝, 他才意示到我的謝意, 才慢半拍跟我說謝謝.
 
DFS很冷清, 沒啥人買東西, 可見景氣之冷啊!
 
Gate 8 很不賴還有無線上網! 不知道香港那頭如何?  <11:33 am>
 
 
8.25 /15 :29 Hong Kong
BA一團亂, 等很久, 登機證又出問題, 小姐打錯日期, 讓我又得排上慢吞吞queue line, 真的是讓人吐血, 另外, 海關處很小, 很亂 .  BA登機, 又看到一堆人在機艙門口盤查, 可是沒人鳥我 , 哈哈!
 
香港DFS的商店真的是多元化, 逛起來很爽, 台灣的民航局真的是該檢討, 看看香港如何賺外匯; 可惜我沒時間逛, 匆匆買了一包口香糖跟一枝牙刷, 我的牙刷又丟在姨家.
Ps: 我之前擔心 的等機時間是多餘的. 因為BA的小姐告訴我如果像我這樣的狀況, 她們會主動安排客人住宿問題. 早知如此, 我就會直接8/24香港飛機, 去住一下香港的過境旅館.
 
8.25 12 :06  London time
BA的起飛降落挑不到太多毛病, 相對之下, 華航就該檢討, LANDING時超
想吐, 整個胃有翻過來的感覺, 一直不舒服到landing後都使中揮之不去的噁心感.  
 
東西不好吃, 服務普普, 空服員大多男性. 台鹽絕對是他家的公司, 使用起來毫無後顧之憂, 猛灑!
 
 機上娛樂OKAY, 採用TOUCH PANEL,很人性化
 
通關時很久, 另外通關使用的文件要準備好, 不然會拖到下面的人, 另外, 帶著微笑真的很重要, 海關會考你的記憶力, 我就被考到前些年到英國, 何時離開等記憶力問題
 
BA安排的住宿很不錯, 他們也會主動提供盥洗用具, 使用露得清產品, 外加一件白色的內衣. 飯店等級四顆星星, 可惜我能夠睡覺的時間, 有夠短, 三小時半
 
該去睡了
 
PS: 早上醒來, 發現我的鳥頭亂翹, 洗髮精搭上水質讓頭髮變的很粗造. 我咧! 梳頭髮的時候特別有FU的難推.
 
4. 2:50 am London hotel time
I had a problem with sleeping.  I woke up at 2 am and tried my best to get sleep again but it did not work. Eyes open widely. Maybe the aircondition is too strong and therefore my body can’t relax. Too cold. I decided to make hot tea for myself because the hotel provide great tea for travelers. Thank god. I desperately need energy to keep myself warm. The quality of tea bags is great. Hot milk tea with kit-kat chocolate flavor. I always wonder why British people love kit-kat. My ex-homestay loved to put kit-kat in my lunch bag and BA also provides these sort of snack bars for passengers. When I saw the snack bar during flying. My  feeling is not really well. Cheap food. Even I dislike it, I still bring it with me.  I think I may use it sometime. Seven hours later, it works. I ate it because I don’t have any other food for me to drink milk tea without sugar.
 
There is a problem with wireless internet because of two reasons. First, I came to hotel very late, around 11:30 am. Second, you have to pay with credit card and it means money will be taken away from your wallet. Dame hotel. The price is really fucking expensive.
 
1 hour use charge you 1 pound.
24 hours cost you 15 pounds.
 
I think I will go to airport earlier to use FREE internet service.
 
 
事實證明一件事情, UK真的事很愛錢, 在機場使用Internet也是要錢的

天啊!
arrow
arrow
    全站熱搜

    Kay 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()