close
我跟我哥共享一個房間,但是這房間是因為他的書桌擺在裡頭,所以目前房內有兩張書桌,一堆雜誌,一堆書籍等。


My elder brother shares a room with me by putting his own desk inside. There are two desks , a pile of magazines and mountains of books etc. 


老哥有喝茶飲的習慣,所以地上隨處可見一堆知名的茶水廠商瓶。真的是令人受不了啊!


He loves to drink all kinds of tea beverages so that you could see plenty of different tea bottles...... I am really sick of that.


趁著今天早上打理房間時,拿個袋子將所有的瓶子通通丟進去啊!走道樓下下,碰上老媽,一看到我手上的袋子,很不爽的看著我。我也沒辦法,這不是我喝的,不爽的話,請找你兒子去啊!別用那種很不爽的眼光看著我手上的瓶瓶罐罐啊!


I took a bag to collect those bottles after cleaning my room. My mother was annoying about those bottles while I walked down stairs. I have no idea about the drinking habit of my borther's. Therefore, I want to yell to my mother "talk to your son" intead of looking at me with deprecating face.


丟了一些不必要的垃圾,整個房間看起來清爽多啊!

The room looks much better after throwing out some dispensible trash.




Yesterday evening, I made a bet with my brother about Wimbledon. I won. I bet Nadal would defeat Federer because I felt that Federer played the game under huge pressure. The pressure would cause him couldn't play the game smoothly.  By contrast, without too much pressure for Nadal, he could play the game on his own pace. The weather also played an important role of the game because the wind speed was really fast and it caused Federer to lose several points. But I would say female and male of Wimbledon this year are really great. 

昨天跟我哥打賭,我們賭溫網。我賭西班牙蠻牛會贏。因為我覺得瑞士草地天王打的太有壓力。所以失誤不少咧!相較之下,蠻牛就很放的開的亂打<說是亂打,其實人家打著也很棒。>今天的男女冠軍打著非常精彩,我愛死咧!小威今年似乎跟草地天王一樣,冠軍產生不少的失誤啊!
arrow
arrow
    全站熱搜

    Kay 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()